„Kiedy rozpoczęliśmy działalność naszej agencji, dobrze wiedzieliśmy, z jakimi ludźmi chcemy pracować. Musisz spełniać tylko dwa wymagania: być utalentowanym i miłym.” – tak powiedział Bill Bernbach, założyciel DDB. Jeśli masz pewność, że potrafisz niekonwencjonalne myśleć i posiadasz niecodzienne umiejętności, a przy tym – najgłębsze pokłady uroku osobistego i poczucie humoru, to już jesteś z nami.
Ważne, aby być sobą i nie udawać kogoś, kim się nie jest. Tylko Twoja autentyczność sprawi, że poczujesz się swobodnie i pewnie podczas naszej rozmowy. Chcemy poznać, kim naprawdę jesteś: Twoje zainteresowania, pasje czy poczucie humoru. Pokaż nam swoje najlepsze strony.
Praca odzwierciedla to, kim jesteś. Pochwal się więc swoim portfolio. Nawet jeśli piszesz lub rysujesz do szuflady, jesteśmy ciekawi Twoich grafik, tekstów oraz estetyki, w jakiej się poruszasz. Jeśli sądzisz, że Twoje prace nie są na wystarczająco wysokim poziomie – nie wstydź się ich. W końcu każdy z nas od czegoś zaczynał.
Miej nie tylko wyobraźnię, ale także pasje. Książka, film, teatr, galerie sztuki, wydarzenia kulturalne czy internet, to niewyczerpane źródła inspiracji, które pomogą Ci w byciu kreatywnym. A może masz zupełnie inne pasje? Jeśli bacznie przyglądasz się światu dookoła Ciebie, to my jesteśmy bardzo ciekawi tych obserwacji.staż,
Trzeba być czujnym, bo podobno wszystko już było, a nawet dwa razy. Obserwuj konkursy reklamowe, śledź aktualności Cannes Lions i portale branżowe, bądź na bieżąco z pracami konkurencji i oglądaj światowe reklamy. Bądź zawsze krok do przodu i nie zrażaj się przy pierwszym niepowodzeniu. Kreatywność można wyćwiczyć.
Autorka: Aleksandra Wadecka, Senior People Development Manager w DDB